Рішення про видачу позики будь-яка фінансова установа приймає на підставі кредитної історії клієнта. Банки та МФО використовують спеціальну базу даних Українського бюро кредитних історій. Тут записані всі борги, які брала людина, відзначені успішність і своєчасність їх погашення. На підставі безлічі факторів для кожного потенційного клієнта формується кредитний рейтинг. Саме від нього залежить позитивний вердикт про надання позики.

Що слід знати про УБКІ

Будь-яка помилка в Бюро Кредитних Історій впливає на умови нових позик. Саме тому перед подачею документів на велику суму слід попередньо перевірити свою кредитну історію. Даний процес регулюється законодавством України, згідно з ним ви можете раз на рік на безкоштовній основі зробити запит до бази даних. Усі наступні запити протягом календарного року платні. Як працює УБКІ, допоможе зрозуміти інформаційне відео.

Існує 5 рівнів рейтингу:

  • дуже високий (550-700 балів);
  • високий (450-550);
  • середній (350-450);
  • низький (250-350);
  • дуже низький (0 до 250).

Також ви можете познайомитися з детальною інформацією по кредитах, побачити їх статус, зафіксовані прострочення. Дуже часто неправильна інформація призводить до відмови у видачі позики або завищення її вартості.

Причини помилок

Помилки в кредитній історії можуть виникати в різних ситуаціях. Щоб їх уникнути, потрібно максимально зберігати всю документацію по кредитах.

  • Втрата або крадіжка документів. Зловмисник може за чужим паспортом оформити на себе кредит, який, природно, не планує погашати. Тому про втрату документів необхідно якомога швидше заявити в поліцію і повідомити кредитне бюро. Для цього складається заява в довільній формі. На її підставі змінюється інформація в базі даних: тепер під час звернення до банку співробітник фінансової установи бачитиме, що паспорт з таким номером було загублено.
  • Відкритий закритий кредит. Тобто за фактом ви кредит вже повністю виплатили, однак банк залишив це поза увагою і не повідомив УБКІ. Щоб попередити подібну ситуацію, завжди під час закриття боргу беріть однойменну довідку. Саме вона стане підставою для виправлення помилки в кредитній історії. Яка саме позика та в якому банку залишилася незакритою, ви можете подивитися в деталізації по кредитах.
  • Прострочення через операційну затримку оплати. Погіршення КІ відбувається за умови прострочення обов'язкових платежів. Ситуація можлива, навіть якщо ви внесли кошти вчасно. Помилка формується, якщо платіж було здійснено в останній з допустимих днів. Оскільки транзакція займає до 2 діб, фактично банк фіксує прострочення виплати. Щоб довести правоту, зберігайте квитанції, що підтверджують дату і час внесення грошей.
  • Технічні збої. Оскільки інформація вноситься в базу даних людьми, не виключений людський фактор. Детальна перевірка своєї кредитної історії дозволяє виявити подібну помилку і ліквідувати її.

Помилка в кредитній історії: що робити

Оскільки неточності в КІ можуть істотно вплинути на вашу кредитну репутацію, необхідно докласти зусиль, щоб їх усунути. Як виправити помилку в кредитній історії, показано на сайті Українського Бюро Кредитних Історій. Щоб отримати доступ до служби підтримки, досить натиснути на «?» у верхньому кутку екрану. Тут ви побачите розділ «Поширені запитання». Відомості, наведені тут, допоможуть вам краще зрозуміти роботу бюро. Другий розділ меню називається «Оскаржити кредитну історію», вам потрібно сюди.

Щоб подати заявку на оскарження кредитної історії або ж переглянути інформацію по вже створеній, необхідно авторизуватись. Для цього потрібні номер мобільного телефону та ідентифікаційний код. На телефон надсилається тимчасовий пароль, після його введення ви зможете розпочати оформлення заявки.

Також доступний онлайн-чат, він працює в режимі з 8.00 до 20.00. Живе спілкування зі співробітником БКІ ви можете отримати за телефоном 044 585 11 94.

Під час звернення в техдопомогу обов'язково вказуйте номер договору, де було виявлено ​​помилку. Для підтвердження своєї правоти можна надати наступні документи:

  • довідка про закриття кредиту;
  • квитанції, що підтверджують своєчасність виплати;
  • скріншоти платіжок інтернет-банку;
  • фото договору.

На підставі цих документів БКІ формує запит до банку. У разі, якщо ваші дані підтверджуються, неправильна кредитна історія буде виправлена. Термін розгляду запиту для УБКІ становить 15 днів.

Що робити, якщо банк не визнає помилку

Якщо банк не підтвердив коректність ваших даних, доведеться безпосередньо розмовляти з представником фінансової установи. Крім цього, кожен користувач має можливість залишити коментар до своєї кредитної історії. Текст обмежений обсягом в 100 слів. Однак його будуть бачити всі структури, які запитують про вас інформацію. Тут ви можете навести факти, що підтверджують вашу правоту.

Як виключити помилки в кредитній історії

УБКІ пропонує спеціальну послугу «Статус-контроль». З її допомогою ви будете завжди в курсі змін вашої кредитної історії. За фактом будь-якої події до вас на телефон буде надходити SMS. Сервіс відстежує:

  • виникнення прострочення по кредиту;
  • відкриття нової позики;
  • закриття кредиту;
  • запит кредитного звіту будь-яким банком та ін.

Послуга платна, її вартість становить 60 гривень на 4 місяці, продовження буде обходитися в 15 гривень щомісяця.

Якщо в кредитній історії присутні не тільки помилки, але і реальні прострочення або невиплати позики, з великою ймовірністю банки відмовлять в послузі. В цьому випадку вам допоможуть МФО. Компанія «Заплатка» надає прозорі та гнучкі умови співпраці. У нас ви можете не тільки отримати фінансову допомогу, а й у разі вдалого погашення поліпшити свою кредитну історію.

оформити кредит